ISSN 1302-0099 | e-ISSN 2146-7153
 
Cilt : 21   Sayı : 4   Yıl : 2018
Son Sayı Yayımlanmış Sayılar Baskıdaki Makaleler En Çok İndirilen Makaleler


 
Tek doz venlafaksin kullanımından sonra gelişen akatizi sonrası özkıyım girişimi olan nadir bir olgu sunumu [J Clin Psy]
J Clin Psy. 2018; 21(2): 200-203 | DOI: 10.5505/kpd.2018.82905  

Tek doz venlafaksin kullanımından sonra gelişen akatizi sonrası özkıyım girişimi olan nadir bir olgu sunumu

Nermin Gündüz1, Fatma Eren2, Hatice Turan3, Zeynep Yıldız Akbey4
1Dumlupınar Üniversitesi
2Araklı Devlet Hastanesi
3İstanbul FSM Tıp Merksezi
4Adapazarı Hendek Devlet Hastanesi

Akatizi öznel bir huzursuzluk hissi ve baskılanamayan hareket isteği ile karekterizedir. Hastalarda akatizi ile bağlantılı olarak görülebilen özkıyım davranışı ise ciddi zarar verici davranışlardan biridir ve hızlı müdahale gerektirir. Venlafaksine bağlı akatizi olguları yazına bakıldığında birkaç olgu olarak bildirilmiş olmakla birlikte gerçek görülme oranının ne olduğu henüz tam bilinmemektedir. Antidepresanlara bağlı yan etkilerin çok yakından takip edilmesi ve geri dönüşümsüz durum ortaya çıkmadan hızlı müdahale edilmesi gerektiği unutulmamalıdır Biz bu yazımızda psikiyatri dışı bir endikasyonla başlanan venlafaksin tedavisini takiben, hızlı gelişen akatizi ve özkıyım girişimi ortaya çıkan bir olguyu tartışmayı amaçladık.

Anahtar Kelimeler: venlafaksin, akatizi, özkıyım, SNGÖ


A rare case with suicide due to akathisia after use of single dose venlafaxine

Nermin Gündüz1, Fatma Eren2, Hatice Turan3, Zeynep Yıldız Akbey4
1Dumlupınar University
2Araklı State Medicine
3Istanbul FSM Medical Center
4Adapazarı Hendek State Hospital

Akathisia is a movement disorder characterized by an inner sense of unease, unrest and dysphoria.Suicidal behavior related with akathisia in patients is one of serious harmful behaviors and requires rapid intervention.There is limited number of cases about venlafaxine-associated akathisia in the literature, but it is not still yet known exactly what the actual incidence is.Side effects associated with antidepressants should be closely monitored and should be kept in mind without irreversible conditions. In this case report we will conclude about a case in which rapid development of akathisia and suicidal behavior occurs following venlafaxine treatment initiated with a non-psychiatric indication.

Keywords: venlafaxine, akathisia, suicide, SNRI


Nermin Gündüz, Fatma Eren, Hatice Turan, Zeynep Yıldız Akbey. A rare case with suicide due to akathisia after use of single dose venlafaxine. J Clin Psy. 2018; 21(2): 200-203

Sorumlu Yazar: Hatice Turan, Türkiye


ARAÇLAR
Tam Metin PDF
Yazdır
Alıntıyı İndir
RIS
EndNote
BibTex
Medlars
Procite
Reference Manager
E-Postala
Paylaş
Yazara e-posta gönder

Benzer makaleler
PubMed
Google Scholar


 
 
Copyright © 2018 Klinik Psikiyatri. Tüm Hakları Saklıdır. LookUs & OnlineMakale