Turkish Journal of Clinical Psychiatry
J Clin Psy. 2004; 7(1): 32-40

Psikotik Özellikli Depresyon

Berna ÖZEN1, Timuçin ORAL2
1Bakırköy Ruh Sağlığı ve Sinir Hastalıkları Eğitim ve Araştırma Hastanesi 5. Psikiyatri ve Mizaç Bozuklukları Birimi, İSTANBUL
2Bakırköy Ruh Sağlığı ve Sinir Hastalıkları Eğitim ve Araştırma Hastanesi 5. Psikiyatri ve Mizaç Bozuklukları Birimi, İSTANBUL

Psikotik depresyon, DSM-IVde Major Depresif Bozukluk tanısının kesitsel gidiş tanımlayıcıları arasında şiddet göstergesi olan psikotik özelliklerin varlığı ile tanımlanır. Depresif bozukluğun şiddetine vurgu yapan düşünce bozukluğu ile karakterize olması, affektif bozukluklar arasında ciddi bir alt grup olarak değerlendirilmesine yol açmıştır. Araştırma tanı kriterlerine göre (RDC) (Spitzer ve ark. 1978) şi- zofreni birincil sıra ve Schneiderien belirtiler gibi belir- li bazı psikotik semptom tipleri ile seyreden depresyo- nu olan hastalar şizoaffektif bozukluk olarak sınıf- landırılırken, bu semptomların görülmediği depresyon psikotik major depresyon olarak sınıflandırılmıştır. Bunun dışında psikiyatrik öykünün değerlendirilme- siyle psikotik depresyonu olan hastalar, iki uçlu veya tek uçlu olarak da sınıflandırılmıştır. Bunun tersine şizoaffektif bozukluk iki uçlu veya tek uçlu olarak sınıflandırılmamıştır.

Berna ÖZEN, Timuçin ORAL. Psikotik Özellikli Depresyon. J Clin Psy. 2004; 7(1): 32-40

(0 accesses)
 (8469 downloaded)