The Prevalence of Premenstrual Dysphoric Disorder Young Woman [J Clin Psy]
J Clin Psy. 1999; 2(3): 197-201

The Prevalence of Premenstrual Dysphoric Disorder Young Woman

İptisam İpek MÜDERRİS1, Ali Saffet GÖNÜL2, Seher SOFUOĞLU3, Sultan TAŞÇI4, Meral BAYATLI4
1Yrd. Doç. Dr., Erciyes Üniversitesi Tıp Fakültesi Kadın Hastalıkları ve Doğum Anabilim Dalı
2Dr Erciyes Üniversitesi Tıp Fakültesi Psikiyatri Anabilim Dalı,
3Prof. Dr., Erciyes Üniversitesi Tıp Fakültesi Psikiyatri Anabilim Dalı,
4Öğr. Gör. Hem., Erciyes Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Hemşirelik Bölümü, KAYSERİ

We determined the prevalence of premenstrual dysphoric disor- der in 230 polytechnique student women aged 18-25 years as 8%. None of them was seeking medical help for their complaints. A positive diagnosis required that a luteal variation index obtained was above 30% at least during the subsequent two menstrual cycles. The premenstrual symptom severity ratings of students were compared with those of the clinical sample. The clinical study group was consisted of the women aged 28-43 years and previously diagnosed premenstrual dysphoric disorder. We found that social withdrawal and acne were significantly more severe among the students while headache; leg and thoracic pain and concentration difficulties were significantly more severe in the clinical group. Our findings suggested that premenstrual dysphoric disorder can also be seen under the age of 30 but some symptoms may change and become more sever with age.

Keywords: Key Words: Premenstrual dysphoric disorder, prevalence.

Genç Kadınlarda Premenstrüel Disforik Bozukluk Prevalansı#

2Dr Erciyes Üniversitesi Tıp Fakültesi Psikiyatri Anabilim Dalı,
3Prof. Dr., Erciyes Üniversitesi Tıp Fakültesi Psikiyatri Anabilim Dalı,

Şikayetleri için kliniğe başvurusu olmayan 18-25 yaş arasındaki 230 yüksekokul öğrencisi kadında DSM-IV kriterlerine göre premenstrüel disforik bozukluk prevalansı %8 olarak bulundu. Teşhis, semptomların en az iki siklus boyunca kaydedilmesi ile elde edilen luteal variyasyon indeksinin %30'un üzerinde artması ile kondu. Öğrenci grubunun semptomlarının şiddeti, tedavi arayışı içinde olan ve evvelce premenstrüel disforik bozukluk teşhisi konulmuş 28-43 yaşlar arasında 13 kadından oluşan ikinci grubun semptomlarının şiddeti ile karşılaştırıldı. Yüksek okul öğrencilerinden oluşan grupta premenstrüel dönemde içe kapanma ve akneden şikayet daha şiddetli iken, daha yaşlı olan kadın grubunda başağrısı, göğüslerde ve bacaklarda ağrı ile konsantrasyon bozukluğu daha şiddetli bulundu. Bulgularımız premenstrüel disforik bozukluğun 30 yaş altındaki kadınlarda da görülebileceğini, ancak yaşla bazı semptomların değişebileceğini ve ağırlaşabileceğim düşündürmektedir.

Anahtar Kelimeler: Anahtar Sözcükler: Premenstrüel disforik bozukluk, prevalans.

İptisam İpek MÜDERRİS, Ali Saffet GÖNÜL, Seher SOFUOĞLU, Sultan TAŞÇI, Meral BAYATLI. The Prevalence of Premenstrual Dysphoric Disorder Young Woman. J Clin Psy. 1999; 2(3): 197-201