ISSN 1302-0099 | e-ISSN 2146-7153
 
Cilt : 22   Sayı : 1   Yıl : 2019
Son Sayı Yayımlanmış Sayılar Baskıdaki Makaleler En Çok İndirilen Makaleler


 
Opioid kullanımı ile ilişkili duodenal perforasyon (eng) [J Clin Psy]
J Clin Psy. 2019; 22(1): 116-118 | DOI: 10.5505/kpd.2018.29484  

Opioid kullanımı ile ilişkili duodenal perforasyon (eng)

Ümit Haluk Yeşilkaya, Yasin Hasan Balcıoğlu, Mehmet Cem İlnem
Bakırköy Prof. Dr. Mazhar Osman Ruh Sağlığı Ve Sinir Hastalıkları Eğitim Ve Araştırma Hastanesi, Psikiyatri, İstanbul

Yoğun opioid kullanımı miyokardiyal enfarktüs, iskemik inme ve gastrointestinal sistemin hipoperfüzyonu gibi bazı vasküler patolojilere sebep olur. Burada, bilinen herhangi bir iskemik veya gastrointestinal hastalık öyküsü olmayan 30 yaşında bir erkek hastanın 10 yıllık yoğun opioid kullanımı sonrası meydana gelen duedonal perforasyon vakasını sunduk. Opioidlere uzun süre maruz kalınması hipersensitivite reaksiyonlarına, iskemi ve hipoperfüzyona neden olabilir. Ayrıca buna opioid ile ilişkili gastrointestinal motilite bozukluklarının eklenmesi de epitel hasarına ve perforasyona katkıda bulunabilir. Yoğun eroin kullanan kişilerde gastrointestinal semptomların varlığında iskemik olayların varlığı akılda tutulmalıdır.

Anahtar Kelimeler: Eroin, iskemi, duodenal perforasyon


Duodenal perforation in a patientwith heroin use (eng)

Ümit Haluk Yeşilkaya, Yasin Hasan Balcıoğlu, Mehmet Cem İlnem
Department of Psychiatry, Bakirkoy Prof Mazhar Osman Training and Research Hospital for Psychiatry, Neurology, and Neurosurgery, Istanbul, Turkey

A number of vascular pathologies are attributed to the opiate exposure such as myocardial infarction, ischaemic stroke, and hypoperfusion of the gastrointestinal tract. Here we presented a 30-year-old male patient with no history of any ischemic or gastrointestinal disease known to have 10-year opioid use and had suffered a duodenal perforation. Prolonged exposure of opioids may lead to hypersensitivity reactions, ischemia and hypoperfusion and combination of these entities with opioid-related gastrointestinal motility deficits could contribute to the epithelial damage and perforation as a consequence. The presence of ischemic events should be kept in mind in the presence of gastrointestinal symptoms in people using intensive heroin.

Keywords: Heroin, ischaemia, duodenal perforation


Ümit Haluk Yeşilkaya, Yasin Hasan Balcıoğlu, Mehmet Cem İlnem. Duodenal perforation in a patientwith heroin use (eng). J Clin Psy. 2019; 22(1): 116-118

Sorumlu Yazar: Ümit Haluk Yeşilkaya, Türkiye


ARAÇLAR
Tam Metin PDF
Yazdır
Alıntıyı İndir
RIS
EndNote
BibTex
Medlars
Procite
Reference Manager
E-Postala
Paylaş
Yazara e-posta gönder

Benzer makaleler
PubMed
Google Scholar


 
 
Copyright © 2019 Klinik Psikiyatri. Tüm Hakları Saklıdır. LookUs & OnlineMakale